10 cech ludzi sukcesu

10 cech ludzis ukcesu

Podsumowanie:

Sukces pozostawia ślad. Jeśli zależy Ci na tym, aby w przyszłości osiągnąć sukces, warto zapoznać się z tym nagraniem.

W tym nagraniu:

  • zobaczysz dlaczego posiadanie celu jest ważne
  • dlaczego warto uczyć się na własnych błędach, a nie tylko ślepo kopiować rozwiązania z książek lub kursów
  • jakie cechy osoby przedsiębiorczej pomagają odnieść sukces i kim jest osoba przedsiębiorcza tak naprawdę
  • dlaczego ludzie sukcesu dużo czytają
  • czy warto się edukować, nawet jeśli jesteś już bogaty
  • oraz wiele więcej

 

TRANSKRYPT

Cześć.

Nazywam się Adrian Kołodziej, a w dzisiejszym odcinku omówię dziesięć charakterystycznych cech dla ludzi sukcesu oraz cech, które wyróżniają osoby przedsiębiorcze nastawione na realizację swoich zamierzeń w życiu biznesowym lub prywatnym.

Jeśli interesujesz się samorozwojem, chciałbyś osiągnąć znacznie więcej w swoim życiu, szukasz informacji o tym, jakie zachowania przedsiębiorcze mogą w tym pomóc, to ten odcinek jest przygotowany specjalnie dla Ciebie.

Pokażę Ci cechy osoby przedsiębiorczej, charakterystyczne dla ludzi sukcesu, omówię je i dodam coś jeszcze od siebie, żebyś też miał lepsze efekty, lepsze wyniki i wdrożył u siebie skuteczne zachowania przedsiębiorcze. Więc od razu przejdę do konkretów.

Dlaczego posiadanie celu jest tak ważne?

Jakie są cechy osoby przedsiębiorczej? Pierwszych takim wyróżnikiem ludzi sukcesu jest to, że wiedzą, co chcą osiągnąć oraz mają umiejętność wyznaczania celu.

Osoba przedsiębiorcza, nastawiona na sukces, ma jasny cel oraz plan działania. To jest taka bardzo drobna różnica, ponieważ wielu ludzi ma jakiś cel, który chcieliby zrealizować, ale nie mają planu działania.

Przykładowo.

Moim celem będzie zgubienie dziesięciu kilogramów, ale jeśli ja nie mam planu działania, nie wiem jak to zrobić – to prawdopodobnie też tego nie zrobię.

To, co Ci polecam zrobić, to przede wszystkim zastanowić się, jak chcesz zrealizować swój cel, a następnie podzielić go na takie kamienie milowe. Powiedzmy mam cel na najbliższe 12 miesięcy i zastanawiam się co chcę zrobić w poszczególnych miesiącach. Bardzo przydają się do tego zdolności organizacyjne oraz racjonalne podejście do swoich możliwości.

I mam taki kamień milowy. Też będę mógł w ten sposób sprawdzić, czy zbliżam się do tego wielkiego celu, który sobie postawiłem.

Ten cel miesięczny mogę rozbić na cele tygodniowe i po każdym tygodniu widzę, czy zbliżam się do tego wielkiego celu, który sobie ustaliłem, więc musisz mieć takie kamienie milowe, bo one z jednej strony Cię będą motywować po drodze, a z drugiej strony będą Ci wskazywały, czy idziesz w dobrym kierunku.

Jeżeli założyłem sobie cel finansowy, że moja firma w tym roku zarobi 1 200 000 zł i będę co miesiąc zarabiał 100 000 zł. Więc będę w tym momencie sprawdzał, czy co miesiąc zarabiam 100 000 zł. Jeżeli w pierwszym miesiącu zarobię 20 000 zł to szansa, że osiągnę swój cel jest bardzo niewielka, z tego względu, że trochę mi brakuje.

Muszę dokonać pewnych modyfikacji w swoich działaniach, żeby to faktycznie było możliwe.

Dlatego dobrze by było, żebyś jako osoba przedsiębiorcza nastawiona na sukces, miał cel, miał plan działania, wizję tego, co chcesz osiągnąć oraz podzielić to na mniejsze cele szczątkowe. W ten sposób będziesz wiedział, czy się zbliżasz do tych kamieni milowych, czy idziesz dobrą drogą i czy ten cel, który sobie wyznaczyłeś jest faktycznie do osiągnięcia w takim czasie, który sobie wyznaczyłeś.

Taką pierwszą cechą charakterystyczną dla ludzi sukcesu jest to, że mają umiejętnośc wyznaczania celu, ale mają też plan działania i cele szczątkowe, które pozwalają sprawdzać, czy faktycznie realizujemy ten cel, który sobie postawiliśmy w takim czasie, w jakim to chcemy osiągnąć.

Zachowania przedsiębiorcze – czy warto się uczyć na własnych błędach?

Po drugie.

Ludzie sukcesu obserwują co działa dla nich i na tej podstawie się uczą. Dzięki temu zdobywają wiedzę oraz zwiększają swoje umiejętności, co przekłada się na większe cechy przedsiębiorcze, do wykorzystania w swoim biznesie lub życiu prywatnym.

Do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności przydają się książki, kursy, szkolenia – to wszystko jest bardzo dobre, ponieważ podnosi Twoje umiejętności i kwalifikacje, ale przede wszystkim musisz sprawdzać, co działa dla Ciebie w Twojej sytuacji, w Twojej branży, ponieważ każdy z nas jest troszeczkę inny, mamy inne predyspozycje, inne możliwości itd.

Więc OK. Gdy zdobywasz nową wiedzę, możesz się dowiedzieć, że warto by było spać 8 godzin.

Albo np. przeczytałeś, że 8 godzin to jest bzdura, najlepiej jest 6 godzin. Tak, ale Ty teraz zakładasz i sprawdzasz co jest najlepsze w Twojej sytuacji.

Są pewne prawdy uniwersalne, jak np. z tym snem, ale nie wszystko dla wszystkich działa. Np. ja stosowałem olejki i testowałem co działa dla mnie, co działa w mojej sytuacji i to, co działa, po prostu robię tego więcej. Nie ma uniwersalnego przepisu na wszystko.

Ja Ci mogę pokazać jakie reklamy, jakie zdjęcia w reklamach działają dla mnie. Ale to nie oznacza, że wszystko to, co działa dla mnie, będzie w stu procentach działało dla Ciebie.

Musisz sprawdzić, obserwować, a następnie na podstawie tych obserwacji dopasowywać to do swojej aktualnej sytuacji Twojej firmy.

Nawet taki YouTube. Dla mnie nie będą działały blogi z różnych powodów. Po pierwsze – nie jestem w tym jakoś specjalnie dobry.

Po drugie – nie mam na to czasu. To wymaga wielu prób i tego typu rzeczy, ale takie coś jak mówienie do kamery działa dla mnie bardzo dobrze.

Ja już wiem, jakie zadziałają dla mnie miniaturki i opisy działały, jakie tematy będą działały, ponieważ ja to wszystko testowałem i wiem, co działa dla mnie. To moja wiedza i doświadczenie

Jeśli chcę rozwijać swój kanał, to nie mogę ślepo robić tego wszystkiego, co robią inni, ponieważ to nie będzie działało w mojej sytuacji.

Muszę obserwować to przede wszystkim, co działa u mnie. Ludzie sukcesu mają taką umiejętność, że patrzą co działa dla nich. Dlatego np. mają trenera, ale ten trener daje różne rzeczy.

Patrzy, jak dany zawodnik reaguje i potem dopasowuje plan pod zawodnika. Stawia przed nim nowe wyzwania, pokazuje szereg nowych rozwiązań i nowych możliwości, dopasowanych do konkretnych potrzeb. Więc on musi być jednak trochę indywidualny.

Czy człowiek przedsiębiorczy musi być zdyscyplinowany?

Trzecia rzecz to jest oczywiście samodyscyplina, samokontrola, umiejętność zarządzania swoim czasem i to jest taka bardzo charakterystyczna cecha dla ludzi sukcesu, której brakuje w większości społeczeństwa.

Zobacz. Ludzie powiedzą: ,,OK, ja chcę schudnąć.

Dobra, dzisiaj robię wszystko.

Trzymam dietę, ćwiczę i tak dalej”.

Pójdzie raz na trening, drugi, trzeci i potem się już tym znudzi. A to, co powoduje, że osoby przedsiębiorcze i ludzie sukcesu osiągają efekty, to nie jest nawet to, że są mądrzejsi, że mają jakieś predyspozycje.

Czasami trzeba mieć predyspozycje, ale nie zawsze to jest wymagane, tylko to, że generalnie powtarzają to i mają tę samodyscyplinę.

Gwarantuję Ci, że nawet jeżeli jesteś chudy, nie jesteś wysportowany itd – jeżeli będziesz trenował przez 10 – 15 lat, to i tak będziesz lepiej wyglądać niż osoba, która nie trenuje.

Możesz być wielki, możesz mieć predyspozycje i stać się mistrzem, ale też możesz nie mieć predyspozycji, ale i tak będziesz wyglądał lepiej niż osoba, która w ogóle nie trenuje.

Samodyscyplina i to, że jesteś w stanie wykonywać pewne czynności przez wiele miesięcy i lat powoduje, że faktycznie masz efekty, wyniki.

Jeśli robisz biznes i cały czas szukasz sposobu, żeby się rozwijać, to prędzej czy później na coś trafisz, co spowoduje, że Twój biznes się będzie rozwijał.

Jeżeli nic nie robisz, tylko po prostu prowadzisz biznes, to nie będziesz się rozwijał jakoś super spektakularnie.

Generalnie w życiu jest tak, że jeżeli powtarzasz cały czas coś i masz zaparcie, tę samodyscyplinę, to nie ma bata – musisz osiągnąć wyniki lepsze lub gorsze, ale będziesz miał wyniki.

Czy warto inwestować w kursy?

Czwarta rzecz to jest taka, że ludzie sukcesu mają fioła na punkcie rozwoju i samodoskonalenia.

Tu nie chodzi o to, że osoby przedsiębiorcze nastawione na sukces chodzą na jakieś szkolenia motywacyjne i potrzebują się nakręcić, bo to nie w tym rzecz.

Cały czas szukają czegoś, co pomoże im jeszcze osiągnąć lepsze efekty, jeszcze lepsze wyniki w swojej działalności gospodarczej. Jesteś najlepszym bokserem, sportowcem na świecie, a cały czas szukasz czegoś, co da Ci jeszcze większą przewagę.

Mam klienta, który już dawno, dawno nie musiałby pracować, a cały czas jeździł po szkoleniach, cały czas się uczył, cały czas szukał jednej, dwóch rzeczy, która może zrobić różnicę w jego biznesie.

Teraz miałam takiego znajomego, który jest deweloperem i jego majątek ma wysokości 40 mln zł, a on jest na prawie każdym ciekawszym szkoleniu związanym z inwestowaniem, ponieważ jako otwarta na nowe informacje osoba przedsiębiorcza cały czas wie, że ta wiedza prędzej czy później się mu przyda, że jest ktoś, kto może znaleźć jakieś inne rozwiązanie, którego on nie dostrzegał.

I jeżeli jesteś naprawdę dobry, to wiesz, że jeszcze wiele Ci brakuje, że jeszcze jest coś, czego nie wiesz. 

To jest zawsze taki efekt, że są najbardziej pewni siebie, bo mają najmniej wiedzy.

Ja np. zajmuję się reklamą tak długo, a nie uważam, że wiem wszystko na temat reklamy, ponieważ jeszcze wiele muszę się nauczyć.

Jestem naprawdę dobry, ale i tak wiem, że jeszcze jest sporo nauki przed tym, żeby być jeszcze lepszy. I to jest właśnie taka chęć cały czas rozwijania się, jeżeli chcesz być w czymś lepszy, to cały czas szukasz sposobów, żeby być w tym jeszcze lepszym.

Ludzie sukcesu mają zawsze obsesję na tym, żeby się dalej rozwijać.

Dlaczego ludzie sukcesu dużo czytają?

Piąta rzecz to jest taka, że ludzie sukcesu dużo czytają.

Oczywiście osoby przedsiębiorcze, żadne sukcesu, nie czytają Greya i tego typu rzeczy, tylko poradniki, które mogą podnieść ich kwalifikacje albo mega motywują.

Czyli np. biografie ludzi sukcesu.

Bardzo często książki nie dają konkretnej wiedzy ( zrób to i to ), ale pokazują, w jaki sposób Ci ludzie myśleli i w jakiej byli sytuacji i przede wszystkim mega motywują.

Więc możesz zobaczyć, w jaki sposób np. taki Steve Jobs, Elon Musk myślą, w jaki sposób myśleli, co doprowadziło do tego punktu, w którym teraz są.

Ludzie sukcesu bardzo, bardzo dużo czytają. Ja mówię tutaj o ludziach związanych z biznesem, ale tak naprawdę tak jest w każdej dziedzinie.

W każdej dziedzinie są jakieś książki, które mogą nauczyć Cię czegoś, albo mogą pokazać Ci jak ludzie, którzy osiągnęli sukces w danym polu zachowywali się, jak myśleli i pewne rzeczy możesz od nich podłapać.

Ponadto, czytanie książek to bardzo tania rzecz, to jest bardzo tania forma edukacji, po którą może sięgnąć niemal każdy, kto pragnie się rozwijać i zyskać szereg nowych umiejętności w życiu osobistym i w działalności gospodarczej.

Czy warto planować z wyprzedzeniem?

Po szóste.

To, co jest charakterystyczne dla ludzi sukcesu to to, że ludzie sukcesu planują z wyprzedzeniem.

Bardzo często mają zaplanowany cały rok, poszczególne miesiące, poszczególne dni.

To, co ja zawsze robię pod koniec roku, albo na początku roku – siadam i zastanawiam się, co chcę osiągnąć w kolejnym roku.

Następnie zastanawiam się, co chcę osiągnąć w poszczególnych kwartałach, miesiącach, a potem w poszczególnych tygodniach.

Planuję.

Oczywiście, czasami trzeba plany zmodyfikować.

Czasami coś się wydarzy.

Nie wiem, na przykład, nie przewidzieli jakiegoś wirusa i pewne plany idą do kosza, ale jeżeli Ty nie masz żadnego planu i nie wiesz, co tak naprawdę chcesz osiągnąć, to jak Ty masz gdziekolwiek iść?

To, co powoduje, że ludzie sukcesu mają wyniki, to jest jasny plan działania, wiedzą co mają robić. Trenujesz na siłowni, masz plan działania na najbliższe np. 6 tygodni.

Wiesz jakie ćwiczenia będziesz wykonywał. W jakim tempie. Ile będziesz musiał dołożyć kilogramów itd. Czasami może wyniknąć jakaś kontuzja i nie będziesz w stanie kontynuować tego ćwiczenia.

Ale masz plan i bez planu tak naprawdę nie osiągniesz za dużo.

Podejmowanie ryzyka

Siódma rzecz to jest to, że ludzie sukcesu podejmują ryzyko i nieważne czy jesteś sportowcem, przedsiębiorcą, inwestorem – nie możesz uciekać od podejmowania ryzyka.

To, co wyróżnia osoby przedsiębiorcze, to tzw. skalkulowane ryzyko. Czyli jeśli ja np. inwestuje swoje pieniądze, to jest to duże ryzyko, ale patrzę, jaka jest szansa i jakie są zagrożenia.

Czyli staram się stanąć z boku jako obserwator i nie postępować tak samo jak wszyscy.

Dzisiaj np. wchodząc na rynek walut widzę, że kryptowaluty rosną. Widzę, że wszystko jest rozgrzane. Więc taki przeciętny Janusz wchodzi i inwestuje, ale ja popatrzę na to z zupełnie innej perspektywy.

Mówię sobie tak.

Najlepszy moment, żeby zainwestować w kryptowaluty był w zeszłym roku, czyli kiedy Bitcoin był po 3000 dolców.

Widzę, że wzrosty tego Bitcoina są już tak duże, że szansa, że ten bitcoin urośnie jeszcze 10 razy jest stosunkowo nieduża, a ryzyko, że spadnie jest bardzo duże, więc zastanawiam się, czy ja na pewno chcę w tym momencie wejść.

Ja, jako inwestor, który dopiero by wchodził, naprawdę zastanowiłbym się czy chciałbym inwestować w tym momencie.

Ja zacząłem inwestować na początku 2017 roku, więc teraz ten rynek gdyby spadł o 10 – 20%, to i tak bym zarobił.

Więc ja już nie podejmuję takiego dużego ryzyka. Lepiej jest trzymać te kryptowaluty, bo szansa, że urosną jeszcze jest, ale ja nie wiem, ile urosną i nie wiem, kiedy one spadną.

Więc dla mnie to już nie jest takie ryzyko, jak dla osoby, która dopiero w tym momencie wchodzi.

I to, co robią ludzie sukcesu, to jest tzw. skalkulowane ryzyko w ramach ich działań przedsiębiorczych.

Człowiek przedsiębiorczy nigdy się nie poddawje

Po ósme.

Ludzie sukcesu się nie poddają. Jeżeli poczytasz sobie biografie znanych przedsiębiorców, np. Hondy, albo aktorów ( nie wiem, poczytaj sobie jak zaczynały Sylvester Stallone), to zobaczysz, że ci ludzie pomimo tego, że mieli różne przeciwności po drodze, to jednak się nigdy nie poddawali.

Pomimo tego, że naprawdę było czasami źle – się nie poddawali Nie oznacza to też, że musisz już trzymać się czegoś na siłę, jeśli wiesz, że i tak nic z tego nie będzie.

Na przykład inwestujesz w jakieś akcje. Widzisz, że one spadają i trzymasz je na siłę, bo kiedyś odbiją. Trzeba po prostu też wiedzieć kiedy się wycofać, bo czasami wycofanie się, przemyślenie strategii i zastosowanie innej – może dać lepsze efekty, niż trzymanie się czegoś kurczowo.

Ale w wielu przypadkach po prostu nie poddawaj się, idź do przodu, pomimo różnych przeciwności, pomimo tego, że wali Ci się świat, masz jakieś kredyty itd.

Pomimo tych wszystkich rzeczy idziesz do przodu.

Ostatecznie jest zazwyczaj duża wygrana na samym końcu tej drogi.

Nie mówię, że zawsze, ale bardzo często tak jest.

Co zrobić, gdy coś idzie nie tak?

Dziewiąta rzecz to jest to, że ludzie sukcesu znajdują sposób na wygraną.

O co w tym wszystkim chodzi? Załóżmy, że ja odpalam jakąś kampanię.

Pierwszą ofertę tworzę, pierwsze reklamy i puszczam to na rynek.

Naraz okazuje się, że mam stratę i przedsiębiorcy mówią: „to nie działa”, rezygnują i odchodzą. To, co robią doświadczeni przedsiębiorcy, ludzie, którzy to robią i przez długi okres czasu patrzą na to tak: ,,Przeanalizujemy, dlaczego to dla mnie nie działa.

Widzę, że nie działa to, to i to.

Dobra zajmujemy się tym, poprawimy to, zobaczymy jakie będziemy mieli zmiany”. Czyli poprawią ofertę i patrzą czy jest lepiej. OK, jest lepiej, ale teraz na przykład nie działa nam reklama. Poprawią reklamę i patrzą, czy to po prostu powoduje, że cały system lepiej działa.

To ten sposób myślenia, który powoduje, że zawsze jest jakieś rozwiązanie, że zawsze jest jakiś pomysł, żeby wygrać. . Taki szczególny sposób postępowania człowieka sukcesu wymaga oczywiście pracy. Trzeba się nauczyć, wypracować w sobie takie cechy osoby przedsiębiorczej. Znam wielu ludzi, którzy wchodzili na rynek z jakimś produktem i na samym początku każda początkowa kampania okazywała się klapą. Aż w końcu się udało.

Ja kiedyś słyszałem bardzo ciekawą historię, gdzie sprzedawano takie ciasto w proszku i na początku robiono taką kampanię, w której hasło brzmiało: ,,Zrobimy to za Ciebie”. Takie ciasto a’la Kopiec, czyli zalewasz go wodą, dajesz do piekarnika, powinno urosnąć.

Ale ta kampania była totalną porażką. Zmarnowała chyba z milion czy dwa milion dolarów. I w tym momencie mogli się poddać.

Firma się mogła poddać, ale chwycili za słuchawkę, porozmawiali z kobietami. Okazało się, że dla kobiet pieczenie ciasta jest jak poród.

One chcą to robić. Większość ma z tego jakąś satysfakcję. I w tym momencie zmieniono nazwę na: ,,Zróbmy to razem”. Kampania zaczęła zarabiać. Więc zawsze jest jakiś sposób, żeby wygrać. Czasami tylko niezbędne jest podejmowanie decyzji innych niż zakłada pierwotny plan. Trzeba zatem wypracować umiejętność dostrzegania nowych możliwości.

Każdy przedsiębiorca ma przeciwności po drodze i cała zabawa w tę przedsiębiorczość polega na tym, że każdego dnia pokonujesz wyzwania, które są przed Tobą.

No i ludzie sukces, czy to w sporcie, czy to w biznesie, czy gdziekolwiek indziej – dokładnie to samo robią.

Dlaczego musisz mieć pasję?

Dziesiąta cecha charakterystyczna jest taka, że ludzie sukcesu kochają to, co robią.

Jak zostać przedsiębiorczym człowiekiem sukcesu? Nieważne, czy jesteś sportowcem, czy jesteś przedsiębiorcą – po prostu powinieneś kochać to, co robisz. Jeśli jest to Twoją pasją.

Jeżeli to Cię cały czas nakręca, to zawsze wygrasz z kimś, kto jest motywowany jakimś celem zewnętrznym.

Jeśli wchodzisz do świata biznesu i Twoim jedynym celem jest zarobić na Mercedesa albo zarobić na jakieś mieszkanie – to zawsze przegrasz z kimś, kto kocha budować zespół, rozwiązywać problemy i generalnie ten biznes.

Z tego względu, że ta osoba przedsiębiorcza z pasją i chęcią odniesienia sukcesu, kiedy pojawiają się jakieś problemy, załamania, trudności – ta osoba zawsze będzie walczyć i ta osoba po prostu będzie iść do przodu, ponieważ ma coś, co lubi robić.

I mam nadzieję, że ten materiał, pokazujący cechy przedsiębiorczego człowieka, przypadnie Ci do gustu.

Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć, w jaki sposób ja rozwijam swój biznes, w jaki sposób działam i czym się zajmuję, to kliknij link pod tym nagraniem, ponieważ nie wszystko, co robię, mogę wrzucić na YouTube’a, ponieważ to są materiały, których nie promuje YouTube.

Dlatego, jeśli chciałbyś więcej konkretów, kliknij link pod tym nagraniem.

Oczywiście, jeżeli jesteś nowy, zapraszam Cię do subskrypcji.

W ten sposób będziesz powiadamiany o kolejnych materiałach, a osoby, które są ze mną od dłuższego czasu, proszę o łapki w górę, o komentarz, ponieważ pozwala mi to nakręcać algorytmy i też robić więcej kontentu, który tak naprawdę bardzo bym chciał robić, typowo merytoryczny, ale ten niestety się nie ogląda.

Dlatego proszę Was o to, abyście pomagali mi i zobaczyli sobie poprzednie materiały.

Widzimy się następnym razem.

Scroll to Top