Copywriting: Jak sprzedać lód Eskimosom?

Jak napisać ofertę

Zastanawiasz się jak napisać ofertę? Jak stworzyć opis, który przyciągnie klientów. To wbrew pozorom nie jest takie łatwe. Dlatego w tym materiale zobaczysz jak sprzedać nawet nudny produkt.

Oto co znajdziesz w treści:

  • jak sprzedać nudmy produkt jakim jest latarka
  • czym jest tzw. Big Idea wokół produktu
  • jak Agora Publishing pisze oferty perswazyjne
  • co musisz zrobić, żeby wyróżnić się na rynku
  • dlaczego należy stworzyć unikalny mechanizm działania.

Poniżej możesz zobaczyć materiał w formie wideo lub przeczytać transkrypt.

Transkrypt

W dzisiejszym odcinku pokażę Ci w jaki sposób możesz sprzedać nawet bardzo nudny produkt w bardzo ciekawy sposób.

Pokażę Ci jak stworzyć tzw. big idee wokół Twojego produktu na podstawie pewnego konkursu, który zorganizowała kiedyś Agora Financial.

Jest to największa firma, która sprzedaje kursy na świecie. Ich roczny obrót to około miliarda dolarów. Przynajmniej tak było rok temu.

W każdym razie to jest gigantyczny gracz, taki King Kong na rynku.

Dzisiaj chciałbym Ci pokazać bardzo fajny konkurs, który zorganizowali oraz jak pewien copywriter sprzedał produkt.

Jesteśmy tutaj teraz na stronie, gdzie opisuje się cały ten konkurs.

Agora postanowiła zorganizować konkurs dla copywriterów, w którym powiedziała: ,,Sprzedaj latarkę, tą konkretną latarkę.

Twoja oferta musi się zmieścić na jednej stronie”. I teraz pytanie jak Wy byście to sprzedawali? Jak byście do tego podeszli?

Jestem ciekaw.

Zatrzymaj ten materiał i napisz mi jak byś mógł sprzedać taką latarkę, na co byś zwracał uwagę itd.  

Według mnie to jest tzw. latarka taktyczna.

Więc pierwszą rzeczą, którą ja bym zrobił, to byłoby określenie kto chce kupić taką latarkę. Według mnie ludzie, którzy zajmują się survivalem chcieliby taką latarkę.

Ewentualnie wędkarze, ludzie, którzy chodzą po górach itd. Prawda jest taka, że takich latarek jest mnóstwo w internecie , w sklepach, więc dlaczego miałbyś kupić akurat tą latarkę?

Trzeba wykreować pewnego rodzaju popyt na tą latarkę, co nie jest takie łatwe dla copywritera.

Oczywiście wielu copywriterów próbowało wziąć udział w tym konkursie i sprzedać tą latarkę i jednemu udało się to zrobić w bardzo interesujący sposób.

Kiedyś ta osoba, która napisała tą ofertę była ochroniarzem i tak popatrzyła na tą latarkę.

Pomyślała, że dzięki temu, że ta latarka ma takie ostre krawędzie, to może ona służyć jako broń i może nawet komuś rozwalić czaszkę.

Czyli w tym momencie ten copywriter stwierdził, że będzie pozycjonował ten produkt jako broń.

Prawda jest taka, że ten sam produkt można pokazać na różne sposoby.

Możesz pokazać, że ta latarka ma super extra żywotne baterie i dzięki temu, kiedy będziesz na biwaku to Ci się nie rozładuje.

Albo możesz pokazać, że ta latarka jest super lekka i nawet nie zauważysz jak ją będziesz nosić. Więc sposobów pozycjonowania jest dużo.

Tutaj akurat ten copywriter stwierdził, że pokaże tą latarkę jako śmiercionośną broń. I okazało się, że było to strzałem w dziesiątkę ( przynajmniej tak uznała Agora, która poszukuje oczywiście cały czas copywriterów na całym świecie ).

On zrobił coś niesamowitego. Stworzył nagłówek, w którym napisał, że to jest pierwsza w 100% legalna broń, którą możesz zabrać wszędzie – nawet do samolotu.

Wykreował po prostu popyt.

Stworzył coś niesamowitego. To jest tak profesjonalnie nazywane w copywritingu ,,big idea”, czyli wielki pomysł.

Kiedyś copywriterzy powiedzieli, że my żyjemy właśnie w świecie wielkich pomysłów.

Zawsze pamiętaj, że jak sprzedajesz jakiś produkt, to zawsze zastanawiaj się co ten produkt może dla klienta zrobić, bo ludzie bardzo często próbują na siłę sprzedać produkt nie zastanawiając się tak naprawdę po co klient ten produkt kupuje.

Czy klient kupuje młotek, bo chce posiadać młotek? Nie.

Klient kupuje młotek, bo chce wbić gwóźdź.

Oczywiście wymyślenie big idei dla dowolnej oferty jest cholernie trudne. Większość z Was – gwarantuje Wam – że sobie z tym nie poradzi.

Trzeba mieć naprawdę ogromne doświadczenie, żeby wymyślić fajną big idee dla produktu.   

Ale istnieje jedna, łatwiejsza metoda, która może natychmiast pomóc Was.

Natychmiast może zniszczyć Waszą konkurencję i sprawić, że klienci będą walili drzwiami i oknami. I oczywiście zdradzę Wam ją za 2000 zł…. Nie no żartuję.

Powiem Wam za darmo jak to działa. Istnieje coś takiego jak unikalny mechanizm działania. O co chodzi w tym unikalnym mechanizmie działania? Jeżeli sprzedajesz dowolny produkt.

Niech to będzie taki zegarek na rękę, to prawda jest taka, że takich zegarków jest mnóstwo na rynku. Setki.

Jeżeli Ty wchodzisz w tak zwany krwawy ocean, to nie masz za bardzo szans, żeby wygrać. Ale istnieje prosty sposób, że wypozycjonować dany produkt.

Wystarczy pokazać, że jest on w jakiś sposób unikalny. Pokazać, że istnieje jakiś unikalny mechanizm tego produktu, który daje przewagę.

Dlaczego to działa?

Ponieważ klienci już próbowali różnych rzeczy i bardzo często są niezadowoleni, więc dzięki temu, że pokazujesz istnienie jakiegoś unikalnego mechanizmu działania, to dajesz im nadzieję. 

Zobacz sobie na taką branżę odchudzania.

To jest bardzo duża, popularna branża.

Są tam setki trenerów, dietetyków, różnych suplementów. I przebić się w takim całym szumie jest cholernie ciężko. Jest to praktycznie niemożliwe.

Ale wprowadzając unikalny mechanizm działania możesz zrobić to od tak. Zobacz, na tym rynku działa Chodakowska, Lewandowska.

To są bardzo duże marki, bardzo duże brandy. Jeżeli ja bym chciał wejść w ten rynek, to bym szukał jakiegoś produktu, który będzie unikalny.

Znalazłbym jakiś unikalny sposób. Idealnym przykładem w tym rynku będzie dieta ketonowa. Wszystkie diety polegały na tym, że obcinano kalorie, a dieta ketonowa opiera się o to, że wydzielają się ketony i dzięki temu się chudnie.

Zupełnie inny sposób. Jemy tylko tłuszcze, praktycznie w ogóle węglowodanów, tylko tłuszcze z białkami i to spowoduje, że w naszym ciele będą się wydzielały ketony i to z kolei powoduje, że chudniemy.

Kiedy ta dieta wchodziła na rynek, to zrobiła ogromny szał z tego względu, że ona byłą w jakikolwiek sposób unikalna.

Ludzie, którzy już wcześniej próbowali różnych diet i one dla nich nie działały, to teraz myślą sobie: ,,Tego jeszcze nie próbowałem, to jest coś nowego, unikalnego.

Tak, ja to muszę mieć. Muszę to wypróbować. To na pewno dla mnie zadziała”. 

Jak taki unikalny mechanizm działania wprowadzić?

Zastanów się czy jest coś w Twoim produkcie co robisz inaczej niż konkurencja. Coś, co robisz lepiej od nich.

Właśnie ta jedna rzecz powinna być tym motorem napędowym.

Oczywiście trzeba pokazać klientowi, że nasz produkt dostarcza efekty i wyniki, na których zależy klientowi, ale właśnie dzięki temu unikalnemu mechanizmowi działania. I teraz piszesz: ,,Oto jak możesz schudnąć 10 kg nie licząc kalorii przez ketony, które będą wydzielały się w Twoim organizmie.

Ludzie myślą sobie, że to jest coś, czego potrzebują, czego nie próbowali i to działa z tego względu, że jest ten unikalny mechanizm działania, który daje nadzieję i pokazuje, że istnieje coś, czego oni jeszcze do tej pory nie próbowali.

To jest oczywiście taki fajny trick copywriterski, który stosują najlepsi na świecie. Kolejnym poziomem jest oczywiście stworzenie tej big idei.

Ona działa w bardzo podobny sposób, ale to już jest znacznie trudniejsze. 

Mam nadzieję, że to Wam się podobało i teraz powiem tak.

Ten materiał jest taki stricte contentowy.

Chciałbym takich materiałów robić naprawdę bardzo dużo, ale za każdym razem, kiedy się zbieram do tego, żeby zrobić jakiś materiał kontentowy, to potem okazuje się, że nie ma ludzi, którzy go chcą oglądać.

Dlatego bardzo Was proszę o to, że jeśli widzicie ten materiał, to przede wszystkim subskrybujcie ten kanał, kliknijcie ten czerwony przycisk – on naprawdę bardzo mocno pomaga przede wszystkim pchać ten film w algorytmach.

Zostawcie komentarz.

Oczywiście bardzo się cieszę z komentarzy typu ,,komentarz taktyczny”.

Bardzo się cieszę z tego powodu, ale warto by było, żebyście napisali coś więcej.

Na przykład jakie macie produkty, w jaki sposób Wy go chcecie sprzedawać albo pytali o coś, na przykład w jaki sposób skonstruować Waszą ofertę.

Więc fajnie by było, gdybyście po prostu napisali trochę większy, szerszy ten komentarz, bo algorytm naprawdę to jest w stanie odczytać.

Po prostu patrzy jak się bardzo angażujecie.

Oczywiście proszę Was o łapkę w górę. Jeżeli jesteście zainteresowani biznesem, to przede wszystkim zobaczcie moje poprzednie materiały i widzimy się następnym razem.

Scroll to Top