Jak pokonać konkurencję?

Jak pokonać konkurencję

Chcesz być numerem 1 na rynku i skorzystać z solidnej przewagi konkurencyjnej?

To lepiej przeczytaj ten wpis, w którym pokażę Ci kilka nowych rozwiązań.

Dojście do tego zajęło mi dekadę…

A teraz otrzymasz wszystko na srebrnej tacy…

Absolutnie za free.

Gotowy?

Już jakiś czas temu zauważyłem głupi trend.

Gdy firma działa na jakimś rynku i pojawia się konkurent w biznesie…

Automatycznie przechodzimy do defensywy. Taki już nasz styl konkurowania.

Konkurenci zaczynają porównywać się publicznie.

Atakują się w komentarzach…

Próbują się blokować.

Patentować rozwiązania.

A nawet idą do sądu.

To prowadzi do utraty skupienia.

A to znak, że za sterami stoi gówniany przedsiębiorca.

Dlaczego?

Firmy upadają, gdy przestają zapewniać wartość klientom, która stanowi prawdziwą przewagę konkurencyjną nad innymi firmami.

Nie ma innego powodu.

Cała walka ceną często nie ma sensu i tylko chwilowo daje niekiedy pozytywne rezultaty. Do czego często prowadzi walka cenowa? Tak można jednak zniszczyć każdą działalność gospodarczą. To sam produkt musi się bronić. Nikt nie przestaje płacić jeśli produkt jest ultra-wartościowy. Nie ma więc powodu, żeby sprzedawać go w niższej cenie.

Klienci zawsze mają specyficzne problemy i jeśli zostają zaspokojone, to i tak zgarniesz lwią część rynku. Skupienie się na kompleksowym zaspokajaniu potrzeb klienta, daje znacznie lepsze rezultaty, niż gdy skupisz się na osiągnięciu cenowej przewagi konkurencyjnej.

Pamiętaj, że konkurencja nie płaci.

Nie otrzymasz zapłaty tylko dlatego, że kogoś obrazisz.

Zarabiasz wtedy, gdy rozwiązujesz problemy klientów. Zaoferuj wartość dodaną produktu, skup się na takich sprawach, jak ustalenie optymalnej polityki cenowej dla Ciebie (nie musi to wcale oznaczać niepotrzebnego obniżania cen!). Równie ważne jest też zwiększanie produktywności i skupienie się na samym kliencie.

Wówczas stajesz się lepszy.

Oto kilka rad:

1. Przestań obsesyjnie sprawdzać, co robi konkurencja.

Zrób co jakiś czas badanie rynku i zapomnij.

Dlaczego? Moi odbiorcy nie chcą kupować produktów lub usług od konkurencji.

Nie chcą, aby mój produkt był trochę lepszy.

Nie podejmuję decyzji na podstawie konkurenta.

Moim celem jest zrobienie PROSTEGO i ultra skutecznego produktu, który lepiej zaspokoi problemy rynku. To sposób na utrwalenie przewagi konkurencyjnej. Skup się na tym, by osiągnąć przewagę jakościową.

To nie ma tak naprawdę nic wspólnego z konkurencją.

Tworzenie najlepszego produktu polega na dostarczaniu wartości.

Obserwujesz, co chce rynek i dajesz im to. A to prowadzi do zwiększenia wpływów do przedsiębiorstwa i naturalnego wyprzedzenia konkurentów. Wystarczy tylko, że zapewnisz profesjonalną obsługę, skupisz się na jakości produktu oraz na tym, czy odpowiada on na potrzeby klientów (pamiętaj, że niekiedy można też wpływać na kształtowanie preferencji nabywców). Polega to na kompleksowym zaspokajaniu potrzeb klienta.

(Żadne małpowanie za konkurencją nie sprawi, że produkt będzie lepszy).

Wczoraj dostałem wiadomość od klienta, który kupił mój coaching.

Napisał, że od teraz kupi wszystko.

Dobra wartość miażdży i prowadzi do utrwalenia przewagi konkurencyjnej.

Dlatego przestań patrzeć na konkurentów i inne marki. Staraj się uniknąć wojny cenowej i po prostu rób swoje. To może się okazać naprawdę zbawiennym i dobrym pomysłem, by uzyskać przewagę konkurencyjną.

2. Skup się na swojej unikalności i potrzebach klienta, a nie na tym, co robią konkurenci.

Zaprojektuj produkt lub typ usług, który pokochają klienci.

Nigdy nie pokonasz konkurenta, jeśli będziesz go naśladować.

Gra w obronie polega na koncentrowaniu się na konkurencji.

Zawsze prowadzi na manowce.

Zagraj agresywnie. Stwórz produkt lub wachlarz usług, które miażdżą. Tak uzyskasz przewagę.

Będziesz miał wysoką satysfakcję klienta i nic Cię nie powstrzyma.

Popatrz na komentarz pod moją reklamą.

To jest to! To jest zadowolony klient. Takie podejście się liczy na rynku w walce z konkurentami. Dotyczy to każdej branży. Mogą to być produkty (żywność, elektronika, oprogramowanie), usługi itd.

Oczywiście, nie uzyskasz tego, jeśli będziesz patrzeć na konkurencję. Musisz zmienić sposób zarządzania, postawić na nowoczesny marketing, co jednak przełoży się na zwiększenie funkcjonalności Twojej strategii. A to sposób na osiąganie znacznie więcej niż dotąd.

Wiem, że na początku jest trudno. Na starcie niemal nic nie jest łatwe. Skupienie się jednak na jakości daje realne rezultaty i pomaga osiągnąć sukces. Zacznij już dziś i przestań stosować tylko niższe ceny, by wyprzedzić rywali.

Dlatego, jeśli potrzebujesz mojej pomocy do biznesowych działań.

Kliknij tutaj.

W ten sposób możesz dołączyć do mojego coachingu, by zyskać to, co stanowi najczęściej wynik długoletnich działań od ręki. Dzięki temu wytwarzanie większego zysku stanie się znacznie prostsze.

Pomogę Ci wykorzystać Twoje pomysły, by zaprojektować świetny kurs, a następnie go wypromować. Zamiast walki cen, skorzystamy z alternatywnych strategii. To sposób na skuteczny biznes, pełen dobrych rozwiązań, które pozwolą Ci odnieść.

Wypełnij ankietę.

Następnie umów się na rozmowę z moim zespołem i zobacz, jaka może być siła Twojego biznesu i co może stać się Twoją kluczową przewagą konkurencyjną. Bo pamiętaj, że przewaga cenowa to naprawdę nie wszystko!

Adrian Kołodziej

PS Lets the game begin.

Scroll to Top