Jak napisać książkę – krok po kroku.

Jeśli potrafisz napisać post na Facebooku to możesz zarobić od 1000 – 10 000 zł na książce, co miesiąc. Plus, jeśli dobrze przemyślisz sprawę, zbudujesz wolność finansową.

Wyobraź sobie, że…budzisz się w luksusowej sypialni. Zamiast jęczeć na dźwięk porannego budzika, wyskakujesz z łóżka, zaparzasz gorącą kawę…i podekscytowany piszesz książkę.

Nie ma szefa, któremu musisz się podlizywać. Nie ma z góry narzuconej pracy. Możesz decydować o sobie.

Nie musisz nawet zdejmować piżamy.

Po prostu siadasz na kanapie, odpalasz laptopa i jesteś w pracy.

Najpierw jednak logujesz się do swojego sklepu, aby sprawdzić stan konta. Jesteś dumny, że ludzie płacą Ci za napisanie książki.

Niektórzy wysyłają Ci listy, w których doceniają Twoją pracę.

Twoja książka zmieniła ich życie.

A oto najlepsza część.

Każdy dzień “pracy” buduje dla Ciebie i rodziny wolność finansową.

Za kilka minut zobaczysz jak zacząć żyć z pisania. Jak napisać książkę, która się sprzeda.

Jeśli każdego dnia zastanawiasz się jak zacząć pisać i budować sobie miejsce pracy, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Pod warunkiem, że zamiast pisać kolejną powieść, skupisz się na stworzeniu poradnika.

Samo napisanie książki jest proste.

Problem pojawia się podczas promocji. Dlatego musisz zrozumieć jak pisać książki, które się sprzedają.

Twoim celem jest dostarczanie informacji, za które ludzie zapłacą.

Brzmi dobrze? Świetnie.

Zaczynajmy.

Jak zacząć pisać, żeby ludzie płacili.

Najpierw pokażę Ci jak napisać książkę, krok po kroku, a później powiem Ci na co zwrócić uwagę jeśli nie wiesz od czego zacząć i widzisz pusty ekran przed sobą.

Dzięki mojej strategii będziesz mieć jasny plan działania.

A książki, które napiszesz, będą pasywnie przynosić Ci zysk.

Moja książka “10 żelaznych zasad marketingu” sprzedała się w ilości 10 000 egzemplarzy.

Pomimo tego że była krótka (mniej niż 70 stron), przez wiele miesięcy dostarczała mi nowych klientów.

Dlaczego odniosłem sukces?

To, czego nie powie Ci większość “guru” a co musisz zrozumieć to fakt, że napisanie powieści jest trudne i bardzo trudno ją sprzedać. Dlatego, jeśli zastanawiasz się jak napisać książkę, koniecznie skup się na poradniku. Z poradnikiem jest mniej pracy, możesz więcej zarobić, a samo pisanie książki jest prostsze.

Nawet sam proces wydania książki która jest poradnikiem jest prostszy..

Na początek wyjaśnię Ci dlaczego warto napisać książkę i jakie są z tego benefity.

1. Dostajesz status eksperta – różnica pomiędzy specjalistą, a autorem jest banalna: eksperci piszą książki. Chcesz być postrzegany jako ekspert? Musisz napisać książkę. Na szczęście nie musisz pisać kolejnego Harrego Pottera. Wystarczy solidny poradnik na 60-150 stron. Dobre opakowanie informacji, historii sukcesu i planu zbuduje dla Ciebie solidną markę.

2. Budujesz zaufanie – wraz ze wzrostem zaufania pojawiają się możliwości. Po pierwsze: możesz podnieść ceny, a po drugie sprzedajesz na większą skalę. Możesz się z tym nie zgadzać, ale takie jest życie. Ludzie ufają autorom. Nawet nie musisz wydać książki w prestiżowym wydawnictwie. Żyjemy w XXI wieku. Dziś można wydać książkę samodzielnie. I przy okazji więcej zarobić.

3.Zarabiasz po sprzedaży na produktach backend. Nie ma dnia, żebym nie dostał e-maila: “Jak napisać książkę. Jak to zrobić krok po kroku? Czy pisanie jest trudne? Ile trwa pisanie książki?”. Jednak 99% tych ludzi nie rozumie najważniejszej rzeczy: napisanie książki to pierwszy krok. Publikacja jest produktem wejściowym do biznesu. Będziesz miał z niej większe korzyści, jeśli pomyślisz o tym biznesie całościowo. W późniejszym terminie masz okazję sprzedać czytelnikom kurs, coaching lub szkolenie. Załóżmy, że sprzedajesz sauny. Możesz napisać książkę o tym, jak saunować po mistrzowsku. Albo jak zacząć saunowanie, krok po kroku. Jak myślisz, do którego sprzedawcy ludzie pójdą jeśli będą chcieli kupić saunę lub dodatki do sauny? Ludzie wybierają osobę, która jest ekspertem. Czyli taką, która napisała książkę.

4. Indoktrynujesz – Podczas pisania warto przemyśleć strukturę. W każdej chwili możesz opowiedzieć własną historię sukcesu lub studium przypadku klienta. To świetny pomysł, żeby podprogowo zareklamować inne książki lub usługi. Na pewno znajdziesz sposób, żeby pokazać co masz i oferujesz. Niektórzy autorzy zapraszają po odbiór dodatkowych bonusów na swoją stronę. To świetny pomysł jeśli chcesz budować listę czytelników. W późniejszej pracy taka lista posłuży do promocji innych książek lub usług. Biznesu nie buduje się z dnia na dzień. Pomyśl co chcesz osiągnąć w ciągu 5 lat. Jeśli masz wierną bazę fanów to możesz wysłać e-mail i jedną wiadomością sprzedać każdy nowy produkt, który wydasz. Ponadto, taka baza jest świetnym sposobem, żeby promować siebie. Wierz mi, że lepiej mieć bazę niż jej nie mieć. Przeczytałem w swoim życiu mnóstwo wskazówek jak promować biznes. Z doświadczenia wiem, że jeśli chcę mieć biznes na lata, muszę mieć listę mailingową.

Teraz przejdźmy do tego jak napisać książkę.

Jak napisać książkę – praktyczny poradnik

Jednym Kliknięciem Książka Jef Bezos

Niezależnie od tego czy wybierzesz książkę, czy ebooka samo pisanie nie jest najtrudniejszym procesem.

Wszystko zaczyna się od badania rynku. W końcu nie piszemy powieści, a poradnik na którym chcemy zarobić. Dlatego musisz wiedzieć jaką masz grupę docelową do której piszesz.

Zawsze chcę wiedzieć kim są te osoby.

Oczywiście, masz prawo od razu przejść do pisania, ale to nigdy nie jest dobry pomysł. Tak jak mówiłem: napisać książkę może każdy. Sam proces pisania książki jest prosty. Jednak nie wszystkie książki odniosą sukces. Pisanie jest proste, ale masowa sprzedaż wymaga mądrych działań.

Dlatego najpierw poznaj grupę docelową.

Dla mnie liczą się 3 rzeczy: nisza, transformacja i oferta.

Musisz dowiedzieć się czego ludzie chcą, jakich informacji szukają, a napisanie treści nie będzie trudne.

Przede wszystkim patrz na transformację jakiej szukają czytelnicy.

Załóżmy, że jesteś w takiej niszy jak odchudzanie. Temat jest szeroki, a większość osób ma pewne cechy wspólne. Z drugiej strony: inne potrzeby ma kobieta po ciąży, a inne 40-letni mężczyzna. Wszystko zależy do jakiej grupy kierujesz książkę. Książki, które najlepiej się sprzedają doskonale rozumieją potrzeby niszy. Rozumieją co ludzie chcą przeczytać i kupić. Warto poświęcić trochę czasu na badanie rynku.

Sam pomysł na treść bierze się z potrzeb rynku.

Poświęć swój czas na poznanie niszy, a twój temat się sprzeda. To, z czym mają problem ludzie, to zazwyczaj brak jednoznacznej odpowiedzi kim jest klient.

Nie patrz na siebie i swoje potrzeby. Nie piszesz dla siebie. Piszesz dla innych ludzi. Książki które się sprzedają, pomagają czytelnikom osiągnąć wymarzoną zmianę.

Potraktuj czytelników nieco inaczej niż 99% autorów. Potraktuj ich jak klientów, którzy już aktywnie szukają rozwiązania problemu.

Przykład z kobietą po ciąży i 40-letnim mężczyzną idealnie demonstruje pewne różnice. Nie tylko dieta będzie inna, ale same potrzeby czytelników. Mężczyźni chcą zrzucić bojler i odsłonić 6pack, a kobiety będą chciały spalić tłuszcz, nie szkodząc dziecku.

Ale wszyscy będą chcieli utracić wagę z dnia na dzień – jak najszybciej.

Skąd brać pomysły na zawartość?

Przy pisaniu powieści musisz wymyślić fabułę. Powieść ma swoich bohaterów oraz fabułę.

Z poradnikiem jest 100x łatwiej. Treść wynika z problemów jakie ma rynek i transformacji, jaką chce uzyskać.

Załóżmy, że jesteś właścicielem szczeniaka.

Jakie masz problemy?

  • pies gryzie meble
  • pies załatwia się w domu
  • pies piszczy
  • pies jest agresywny
  • pies kradnie jedzenie z blatów.
  • pies kopie dziury
  • pies jest agresywny dla innych psów i kota
  • pies nie akceptuje dzieci
  • itp.

Dobra książka da odpowiedź na te pytania..

Jednak jest jeszcze kolejna część.

Zależy nam na transformacji czytelników.

Dlatego musimy wykazać się własną inicjatywą.

Jeśli znasz temat to wiesz że problemy behawioralne to jedno, a po drugiej stronie stoi tresura psa. Dlatego do naszej książki dodamy jeszcze drugi element: sztuczki. Dzięki temu czytelnik nie tylko rozwiąże problem, ale też doświadczy wymarzonej transformacji.

To co polecam zrobić przy pisaniu to potraktować każdy problem jako osobny artykuł.

Załóżmy, że wybraliśmy 10 popularnych problemów rynku. Znajdź odpowiedź na każdy problem, a następnie połącz wszystko w jedną całość. Ta metoda pisania książek nazywa się “zszywacz”. Po prostu piszesz niepołączone ze sobą artykuły i po ich napisaniu łączysz je w jedną całość. Taka książka odpowiada na pytanie którego szuka klient plus dostarcza wiedzę, która jest niezbędna żeby zobaczyć wynik. Oczywiście, każdy ma swój sposób. Jednak ta metoda jest prosta, a samo pisanie nieskomplikowane.

Pisanie książki idzie opornie? Oto jak napisać książkę z dnia na dzień.

Przeważnie pisanie książki wymaga posiadania wiedzy.

I ciężko ominąć ten krok.

Pytanie: czy na pewno?

Innym sposobem żeby napisać książkę jest przeprowadzenie wywiadu z ekspertami i zebranie ich odpowiedzi w jedną całość. Możesz w ten sposób, “z dnia na dzień”, stworzyć książkę. Wystarczy napisać e-mail do ekspertów i umówić się na wywiad.

Wielu z nich się zgodzi. Zadaj odpowiednie pytania, nagraj wywiad, zrób transkrypt i masz gotową książkę.

Wszystkie niezbędne informacje przekazują bohaterowie wywiadu. Wszystko czego potrzebujesz to zaprosić odpowiednie osoby i nakłonić je do rozmowy.

W taki sposób powstała książka “Umysł MIliardera”. Autor książki, zamiast skupiać się na pisaniu, skupił się na bohaterach książki. Akurat ta książka pochłonęła mnóstwo pieniędzy i czasu, ale zazwyczaj to szybki sposób na produkt.

Po pierwsze: sprawdź która z książek już się sprzedaje i na czym będziesz musiał się skupić.

Jeśli zastanawiasz się jak napisać książkę krok po kroku, to warto odwiedzić największą księgarnię świata…Amazon.

Jak napisać książkę

Na pewno znajdziesz tam wszystko, czego potrzebujesz.

Zobaczysz publikacje innych autorów, którzy piszą w tym samym temacie co Ty.

Inni pisarze dostarczą Ci inspiracji oraz pomysłów.

Kup ich książki, przejrzy kilka stron.

Zastanów się na jakie pytania i problemy odpowiada książka.

Jakiej transformacji oczekuje grupa docelowa. Rób notatki.

Materiał konkurencji daje wiele cennych wskazówek – “sukces zostawia ślady”.

Będziesz w ten sposób wiedział, co ludzie doceniają.

Przeczytanie materiałów konkurencji wymaga czasu, jednak pewnego dnia zobaczysz nagrodę.

Koniecznie sprawdź co ludzie piszą w komentarzach. Co się im podoba, a co nie. Amazon to idealne miejsce do przeprowadzenia researchu. Mając informacje o tym co ludziom się podoba, a co nie- wiesz czego dodać więcej, a czego mniej. To nieco inne podejście do pisania książki. Jednak daje pewność, że książka lub ebook się sprzeda. Nawet jeśli będzie krótka.

Pisanie książki – kilka praktycznych wskazówek.

Pisanie książki

Chcesz pisać szybko? Oddziel pisanie od korekty. Ten krok pozwoli Ci zaoszczędzić czas. Najpierw napisz wersję roboczą książki. Dopiero później przejdź do korekty. Pierwotna wersja książki jest zazwyczaj słaba. Dopiero jej dopieszczenie sprawia, że świetnie się czyta. Niedawno czytałem książkę “Netflix – to się nie może udać”. Autor na końcu dziękuję redakcji za doprowadzenie książki do ładu i składu. Styl autora z pewnością nie jest taki gładki, jak profesjonalistów.

Kolejna porada dotyczy samego pisania. Wszystko zależy od tego kiedy masz czas. Uwielbiam pisać z samego rana. Wtedy, gdy mam najwięcej energii. Wiadomo, że niektóre osoby są typowymi sowami i mój styl nie będzie dla nich. Jednak jeśli wstajesz rano, zacznij pisać rano.

Zwróć uwagę na rozpraszacze. Potrzebujesz ciszy. Dlatego lubię pisać rano. Wolę zacząć, gdy wszyscy jeszcze śpią. Wtedy pisanie idzie szybciej i nic mnie nie rozprasza. Mam taką filozofię, żeby pierwszy i najważniejszy krok zawsze stawiać rano. Oczywiście, każdą radę należy dopasować pod siebie, ale najlepiej zacząć, gdy inni nie przeszkadzają.

Co zrobić jeśli masz “blokadę pisarską?”. Pisarzy można podzielić na tych co często piszą i na tych, którzy mają blokadę pisarską. Jeśli często piszesz to napisanie książki nie stanowi problemu. Wystarczy usiąść, zbudować ogólny plan i zacząć pisać. Z drugiej strony, jeśli produkujesz mało treści, to zanim coś napiszesz miną wieki. W pisaniu chodzi o wprawę.

Kolejnym punktem jest codzienne czytanie książek. Osoby, które chcą napisać książkę powinny zacząć dużo czytać. Codzienne czytanie poprawi Twój styl, sprawi że zdobędziesz wiedzę, a sam proces pisania jest szybszy.

Dobra wskazówka: W przypadku pisania poradników – nie powieści – gdzie nie ma fabuły, najpierw napisz spis treści. Staraj się wymyślić jak najwięcej rozdziałów i tematów. W ten sposób Twój mózg ma jasną wizję i informację o czym pisać.

Postaraj się, aby Twój początek i koniec był najlepszy. Większość czytelników zapamięta 1-2% informacji z książki. Dlatego Twój początek i koniec muszą być dobre. Jak mawiają w Hollywood: “zacznijmy od trzęsienia ziemi, a następnie podkręcajmy atmosferę”.

BONDING. Napisanie książki nie powinno oznaczać wyłącznie przekazania wiedzy. Postaraj się opowiedzieć swoją historię. Jesteś jednym z bohaterów. Twoje życie i przeciwności piszą najlepszą fabułę. Żeby Twoja historia była interesująca zacznij od miejsca, w którym odczuwasz ból. Następnie napisz co powoduje, że ruszasz w drogę. Wyruszając w drogę spotykasz coraz więcej osób. Na drodze pojawiają się również mentorzy. Koniec fabuły to twój sukces.

Dam Ci przykład. Pochodzę z biednej rodziny. Mając 20 lat żyłem za 700 zł miesięcznie. Musiałem prosić rodziców i dziadków o płacenie moich rachunków. Jednak wszystko się zmieniło, gdy pewnego dnia poznałem mentorów, którzy nauczyli mnie sprzedaży. Od nich uczyłem się marketingu internetowego. Dzięki nim, po wielu nieudanych próbach, udało mi przekroczyć pierwszy milion.

Większość filmów w Hollywood opiera się o taką fabułę.

Zasada zszywacza. Nie musisz od razu napisać całej książki. Możesz napisać 20 artykułów po 5 stron i później złączyć je w jedną całość. W ten sposób dużo łatwiej napisać książkę. Po prostu piszesz artykuły i łączysz je w jedną całość. Czy to jest dobra metoda? Oczywiście. W ten sposób powstała książka “Finansowy Ninja”, która zatrzęsła self-publishingiem w Polsce. Wierz mi, że wielu pisarzy i autorów pisze w taki sposób.

Podsumowując.

Pisanie książki nie jest trudne. W napisaniu książki nie chodzi o przekazaniu całej wiedzy. Najpierw poznaj grupę docelową, a następnie pokaż im jak najszybciej osiągnąć wymarzony rezultat. Zbuduj solidny plan, a ludzie kupią każdy Twój kolejny produkt.

Jeśli nadal odczuwasz potrzebę dalszej nauki, sprawdź ten kurs.

Polecam Ci również wideo, które nagrałem 3 lata temu

Przewiń do góry